Beste bezoeker,
Bijgewerkt: 24 december 2020
Onzeker is de toekomst voor het MKB van Nederland. Niemand had gedacht dat de pandemie zich zo snel zou verspreiden en zo’n weerslag zou hebben op de maatschappij. Afgezien van de volksgezondheid zijn de economische gevolgen enorm!
Om u zo goed mogelijk te ondersteunen in deze moeilijke tijd hebben wij een deel van de website ingeruimd voor berichtgevingen inzake de Corona-crisis. Hieronder kunt u onze aangepaste kantoormaatregelen vinden en informatie over de regelingen waar u als ondernemer wellicht gebruik van kunt maken. Wij proberen deze informatie zo actueel mogelijk te houden, echter gaat het nieuws zo snel dat we soms wat tijd nodig hebben om de informatie in begrijpelijke taal te verwerken. Om verwarring te voorkomen zullen we daarom bovenaan de pagina vermelden wanneer deze pagina voor het laatst is bijgewerkt.
Algemene maatregelen
Het kantoor van Van Tilburg Accountancy & Advies is “gewoon” geopend. Voor vragen en informatie verzoeken wij u, conform het landelijk advies, zo veel mogelijk telefonisch of per mail met ons te communiceren. Hoewel wij een baliefunctie hebben vragen wij u vooraf contact met ons op te nemen als u op kantoor langs wil komen om bijvoorbeeld de administratie af te geven. Dit om te voorkomen dat er meerdere bezoekers tegelijk aanwezig zijn in de ontvangstruimte.
U kunt ons altijd bellen op het algemene kantoornummer (0499-327600) of contact opnemen met uw relatiebeheerder Pascalle Jochems of Joeri van Os.
Besprekingen
Uiteraard neemt Van Tilburg Accountancy & Advies alle hygiënemaatregelen die nodig en aanbevolen zijn om de verdere verspreiding van het coronavirus te vermijden. Daarom vragen wij u, zoals reeds aangegeven, zo veel mogelijk per telefoon of e-mail contact met ons op te nemen voor de periode dat het advies van het RIVM geldt. Ook vragen wij u begrip te hebben voor de extra druk die ook bij ons is komen te liggen om iedereen goed te kunnen adviseren, hierdoor kan het reguliere werk soms wat vertraging oplopen.
Voor wat betreft besprekingen zullen wij steeds in overleg met u samen bepalen of de bespreking op kantoor of telefonisch zal plaatsvinden. Daarnaast hebben wij ook de mogelijkheid tot een online videobespreking.
Mogelijkheden voor ondernemers met betrekking tot de Corona-crisis
De Corona-crisis kan ernstige financiële gevolgen voor uw onderneming hebben door het wegvallen van omzet of doordat debiteuren moeite hebben om (tijdig) te betalen. Verschillende instanties hebben daarom een aantal extra overbruggingsregelingen beschikbaar gesteld om de ondernemers te steunen gedurende deze crisis. Naarmate de crisis langer aanhoudt kan het zijn dat er extra overbruggingsregelingen bij komen of dat bepaalde regelingen verlengd of versoepeld worden, echter hebben wij daarover nu natuurlijk nog geen zekerheid. Momenteel zijn er de volgende beschikbare regelingen waar u wellicht gebruik van kunt maken:
- (NOW 1.0, 2.0 en 3.0) Noodmaatregel Overbrugging ten behoeve van behoud van Werkgelegenheid
- Faciliteiten Belastingdienst
- Verruiming BMKB-regeling (Borgstelling Midden- en KleinBedrijf)
- Uitstel aflossingsverplichting leningen banken
- Besluit bijstandsverlening voor zelfstandigen (Bbz)
- Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers (TOZO 1.0, 2.0 en 3.0)
- Tegemoetkoming Ondernemers Getroffen Sectoren COVID-19 (TOGS) en Tegemoetkoming Vaste Lasten mkb (TVL 1.0 en 2.0)
Heeft u vragen over deze regelingen of wilt u begeleiding bij het aanvragen hiervan dan kunt u ons altijd bellen op het algemene kantoornummer (0499-327600) of, bij voorkeur, contact opnemen met uw relatiebeheerder Pascalle Jochems of Joeri van Os.